2002
Een draagzak in ruil voor taart

In 2002 is Karin Frost, een alleenstaande moeder op Maui (Hawaï), op zoek naar een praktische en comfortabele oplossing om haar baby op haar lichaam te dragen voor haar dagelijkse opvoedingsactiviteiten zoals boodschappen doen, huishouden, borstvoeding en tuinieren. Maar ze is niet 100 procent tevreden met de beschikbare draagzakken, dus besluit de opgeleide kledingontwerpster gewoon haar eigen draagzak te naaien.

Tot haar verbazing wordt de draagzak niet alleen door haar zoontje, maar ook door vrienden en familie goed ontvangen. In ruil voor zelfgemaakt gebak begint ze steeds meer draagzakken te naaien voor de mensen om haar heen.

2003
De geboorte van Ergobaby

Als de aanvragen toenemen, lanceert Karin, zonder ondernemingsplan en zonder krediet, haar bedrijfsidee om Ergobaby comfort draagzakken professioneel en duurzaam te laten produceren en via internet te verkopen. Alleen al voor de eerste bestelling van 200 draagzakken bij een overzeese fabrikant ontvangt ze 15.000 US dollar van haar ouders. De verkoop van de eerste draagzakken financierde nog eens 200, gevolgd door 500 en 700 en de groei van Ergobaby wordt onstuitbaar.

2013
Eén miljoen draagzakken en nog meer innovaties in het vooruitzicht

Slechts 10 jaar na de oprichting verkoopt Ergobaby de miljoenste draagzak - iets waarvan Karin Frost nooit had durven dromen. Omdat Ergobaby tot doel heeft het leven van gezinnen ergonomischer en gemakkelijker te maken, lanceert Ergobaby een product in een nieuwe categorie: de inbakerdoek. Dit was nog maar het begin van het ontwerpen en uitvinden van steeds meer producten die het leven van ouders veel gemakkelijker en comfortabeler maken.

2014
De nieuwe Ergobaby 360 - uitverkocht binnen 3 uur

Met de creatie van de ergonomische Ergobaby 360 4-positie draagzak komt Ergobaby tegemoet aan de wensen van ouders die hun baby met het gezicht naar buiten willen dragen en samen met hen de wereld willen ontdekken. In tegenstelling tot de concurrentie slaagt Karin erin ervoor te zorgen dat de baby tijdens het dragen niet met bungelende beentjes op het schaambeen zit, maar ergonomisch in de aanbevolen M-positie zit en zijn heupen en rug ondersteunt zoals het hoort. Wat niemand verwacht is dat de nieuwe 360 draagzak binnen drie uur is uitverkocht en de Innovation Award wint van de JPMA (Juvenile Products Manufacturers Association), een vereniging van fabrikanten van kinder- en jeugdproducten.

2016-2017
Adapt + 360 = Omni 360? Nog een best verkopende draagzak

Met de introductie van de Ergobaby Adapt 3-positie draagzak in 2016, verandert Ergobaby de manier waarop baby's in draagzakken worden geplaatst: een verkleinkussen is niet langer nodig! "Ergonomisch en groeien met je mee" is vanaf nu het motto als het gaat om nog beter worden en het ontwerpen van nog intuïtievere producten voor ouders en kinderen die geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Daarom combineert Ergobaby 2017 de beste eigenschappen van de Adapt en 360 draagzakken - en lanceert de Omni 360. Geen wonder dus dat de 4-positie draagzak die met het kind meegroeit in no time een bestseller wordt. Maar zelfs als Ergobaby de beste draagzak op de markt heeft, zijn we nooit tevreden. We streven er altijd naar onze producten te ontwikkelen en te optimaliseren. Zelfs de onderdelen die niemand kan zien: De Omni Breeze heeft bijvoorbeeld een geperforeerde heupgordel om de draagzak op alle juiste plaatsen luchtdoorlatend te maken. En met de speciaal ontwikkelde netstof wordt de opvolger van de Omni 360, de Omni Breeze, de meest ademende draagzak op de markt.

2019
Vertrouwen door kwaliteit - een nieuwe: 10 jaar garantie

Van materialen tot afwerking, Ergobaby-draagzakken zijn gemaakt om lang mee te gaan als baby's - en gezinnen - groeien. Daarom wordt vanaf 2019 elke Ergobaby draagzak nu verkocht met de ErgoPromise Beperkte Levenslange Garantie. Bij fabricage- of materiaalfouten in het product' zorgt Ergobaby gratis voor een vervangend onderdeel of vervangend product. De garantie geldt voor alle draagzakken, wraps, weerhoezen, borstvoedingskussens en wipstoeltjes.

De evolutie van Ergobaby - meer dan "gewoon" draagzakken

Ergobaby heeft zich ontwikkeld van een fabrikant van draagzakken tot een lifestylemerk met een focus op ergonomie en benodigdheden voor pasgeborenen. Van borstvoedingskussens en wandelwagens tot wipstoeltjes en kinderstoelen, Ergobaby biedt vele nuttige producten die het leven van ouders met kinderen comfortabeler en ergonomischer maken. Daarbij richt het merk zich altijd op de behoeften van ouders en kinderen. De reden dat Ergobaby bijvoorbeeld slaapproducten ontwikkelt, is dat veel ouders op zoek waren naar een eenvoudige, ergonomische manier om hun baby's in te wikkelen. De ontwikkeling van de Metro+ kinderwagen, is het antwoord op de behoefte aan comfortabele compacte mobiliteit in het dagelijks leven en op reis - omdat het niet altijd mogelijk is je baby te dragen. En de wipstoeltje? Als het eerste wipstoeltje met een pasgeboreneninzet die met de baby meegroeit, biedt het een ergonomische manier om de baby in het dagelijkse leven neer te zetten, vanaf de geboorte.

Designed for Support and Comfort at every stage

Wandelwagen Metro+

Evolve 3-in-1 Bouncer

Evolve 3-in-1 Kinderstoel

Doe mee op Instagram voor een kans om Ergobaby producten te WINNEN
in onze maandelijkse wedstrijden ter viering van onze 20e verjaardag!

instagram logo

Wat is de volgende stap voor Ergobaby?

Geen zorgen, Ergobaby heeft nog veel meer in petto.
Als er een manier is om het leven van ouders gemakkelijker en ergonomischer te maken, dan zal Ergobaby een eenvoudige en comfortabele oplossing vinden! Onze ontwerpers en productontwikkelaars laten zich bij hun innovatie inspireren door materialen, technieken en productieprocessen uit de hele wereld, uit allerlei bedrijfstakken, en door het idee van een kleinere ecologische voetafdruk en een gezondere planeet voor onze kinderen.

Lees ons merkeffectrapport: Hier